How to do french with lace

Gjorde ju en fransk manikyr med spets i torsdags, tänkte lägga upp en bild på det jag använde och beskriva hur jag gjorde, även om det nog är ganska enkelt att räkna ut.. x)
Jag använde:
Jag använde mina konadsaker, alltså stämpel, skrapa och plattan m57. Jag använde också min nagelolja från depend, min allroundlack från depend och min fransk-manikyrbas och svart lack från H&M.
  • Jag började med att olja in naglarna och nagelbanden och lät det verka ett tag. Sen målade jag ett lager med allroundlacket som ju bland annat är underlack.
  • Sen målade jag två tunna lager med franskbasen. Sedan tog jag penseln från mitt nailartlack från depend och använde till det svarta H&Mlacket. Jag följde nagelns naturliga linje med den smala penseln och fyllde i med den normala penseln så att jag fick en svart vanlig fransk manikyr.
  • Sen började det roliga! När man stämplar med konad så börjar man med att måla ett av mönsterna som finns på plattan i valfri färg, jag valde svart. Sen skrapar man bort all överflödig färg från plattan så att det bara finns färg i mönsterna. Sedan tar man stämpeln och trycker mot plattan så att man fångar upp mönstret på stämpeln. Sen trycker man stämpeln mot nageln och voila, så har man mönstret på nageln! Man måste vara rätt snabb, för annars hinner nagellacket torka, och då blir det inte bra när man stämplar, har erfarenhet av det haha..Finns ju speciella konadlack man kan använda, det ska vara lite tjockare i konsistensen. Men man behöver inte använda ett sådant lack, man kan använda ett helt vanligt, jag använde t.ex H&M's manhunter. :)
Tänkte lägga upp ännu en bild på resultatet, man kanske är för lat för att scrolla ner..? ;3 bilden är då på min tumme (obvious? x] ) , fast den blev inte sådär jättebra haha XD
Efteråt målade jag på Seche Vite topplack, som jag gav min syster i julklapp haha! måste ju testa så det inte r farligt ju.. ;3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0